Mates

EL SISTEMA MONETARI

Per treballar el diners, l'euro i els decimals, els alumnes de 4t vam anar de "compres al mercat". Per parelles un nen/a feia de client del supermercat i l'altre feia de depenent, després es canviaven els rols. Cada un de les parelles disposava de diners per fer l'intercanvi. Durant el joc i la compra el mestre anava llençant reptes i posava normes. La primera va ser que qui feia de client per força havia d'adquirir aliments variats que ens aportessin els 5 nutrients estudiats (vitamines, proteïnes, hidrats de carboni, minerals i greixos). Després per treballar els cèntims, proposavem que el preu triat per força hagués de tenir decimals. Pensem que va ser molt enriquidor per a ells/es i tots/es van respondre amb bona predisposició l'activitat encomanda. Ara ja poden fer la compra per a casa ;) 

DESCOMPOSICIÓ FACTORIAL

Divendres 1 de febrer a la classe de matemàtiques vam estar treballant la descomposició factorial. Ens vam dividir en dos grups i mentre un grup estava fora de la classe realitzant un joc de rapidesa i càlcul mental la resta del grup estava a l'aula intentant fent exercicis de descomposició factorial amb peces de colors. El mestre proposava reptes i els alumnes havien de buscar totes les solucions i les varietats possibles. 









LES UNITATS DE CAPACITAT
Divendres dia 18 de gener per la tarda, vam realitzar un joc per seguir aprenent, dominant i perfeccionant les unitats de capacitat. 
Es va repartir a l’atzar una targeta a cada infant de la classe. Seguidament, es va repartir, també a l’atzar, petits fulls amb diferents unitats de capacitat que simulàven ampolles de plàstic (per exemple: 2 l, 50 cl, 1.000 ml, etc). A la targeta es podia llegir per exemple, «Qui té quatre litres
ajuntant tres ampolles?»
Un infant escollit a l’atzar llegeix la pregunta que hi ha a la seva targeta, que comença per:
«Qui té…?» . L’alumne o l’alumna que té la resposta, la mostra i ho verbalitza començant amb
les paraules: «Jo tinc…». En el cas que hi hagi més d’una resposta possible, guanya qui és més
ràpid a trobar-la. I si hi ha dubtes, es pot fer la pràctica de la mesura corresponent.
A continuació, s’inicia una cadena: l’infant que ha dit la resposta llegeix la pregunta de la seva
targeta. El procés se segueix fins que es tanca la roda, la qual cosa es produeix quan l’alumne
o l’alumna que ha fet la primera pregunta respon l’última pregunta. 












http://www.genmagic.net/mates4/taules.swf




(jocs per treballar les multiplicacions) 


Dimecres 5 de desembre els alumnes de 4rt van baixar al pati després d'una breu explicació sobre les unitats de longitud i van mesurar tots els objectes que van anar trobant. D'aquesta manera van poder aplicar, entendre i experimentar el que havíem treballat a l'aula. L'organització, la feina i el treball en grup i les aportacions de cada un en benefici del grup van anar d'allò més bé. Seguim! 













Avui, dia 28 de novembre, a la classe de matemàtiques, aprofitant aliments de consum ocasional com hem après en el nostre projecte, hem estat treballant les fraccions utilitzant una pizza que ells van dibuixar i taules de xocolata que van portar de casa seva. Al final, i gràcies a la bona feina, han pogut degustar-la tot ingerint dues o tres rajoles. Agrair la col·laboració de tots els alumnes per haver portat la xocolata de casa seva per poder aprendre i treballar les fraccions de manera manipulativa. Moltes gràcies i bon profit! 













Dimecres 7 de novembre a la classe de matemàtiques els/les alumnes han creat polígons de fins a 10 costats i hem repassat el que eren els angles, els vèrtexs i la manera de calcular el perímetre.











POLÍGONS

Aquest passat dimecres dia 31 d'octubre, abans de la castanyada, els nens i nenes de 4rt vam aprendre els diferents tipus de polígons (regulars i irregulars), així com els seus costats, angles i vèrtex. També han après a traçar la diagonal i a cal·lcular el perímetre.






PER REPASSAR TAULES JUGANT, JUGANT... I CANTANT I BALLANT
Videos

Taula del 2 (rock)

Taula del 3 (merengue)


Taula del 4 (polka)

Taula del 5 (samba)


Taula del 6 (rock)

Taula del 7 (rock)


Taula del 8 (vals)

Taula del 9 (rumba)


Joc de l’oca


Pas de la suma a la multiplicació

Atrapa al correcto  http://www.vedoque.com/juegos/granja-matematicas.html

Dibuixos amagats: http://www.xtec.es/%7Emfortun4/dibuamas.htm

Diferents jocs per practicar les taules http://www.xtec.es/centres/b7001292/curs%2009-10/activitats/taules/taules.htm

Caçar bombolles
http://www.genmagic.org/repositorio/displayimage.php?album=1&pos=30
http://genmagic.net/repositorio/displayimage.php?pos=-294

Multiplicacions en 2 minuts
http://www.jverdaguer.org/jsmedia/002aprenem/tercer/operacions/sumatemps3.swf

Enfonsar vaixells http://www.xtec.cat/~jarderiu/quia/taules_multi/taules_bs.html

Practicar taules http://www.xicotetasofia.com/index.php?option=com_content&view=article&id=73:taules-de-multiplicar&catid=21:taules&Itemid=7

Jclic http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3167
http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1288

Practicar la multiplicació per les unitats seguides de zeros
http://www2.gobiernodecanarias.org/educacion/17/WebC/eltanque/todo_mate/usc/multipli/mult_usc_e_p.html

Punxar bombolles amb peixos
http://www2.gobiernodecanarias.org/educacion/17/WebC/eltanque/Tablas/TablasIE.html

Jocs ràpids de les taules de multiplicar
http://www.multiplication.com

Taules de multiplicar
http://empiezoaaprender.blogspot.com.es/search/label/Matem%C3%A1ticas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada